.Λιμάνια, ναυπηγεία, ναυτική εκπαίδευση στη βασική αντζέντα των συνομιλιών με Κίνα


Το ενδιαφέρον των κινεζικών επιχειρήσεων να διευρύνουν την παρουσία τους στον Ελλαδικό χώρο, κυρίως μέσω του τομέα της ναυτιλίας και των εμπορευματικών μεταφορών, αναμένεται να επιβεβαιωθεί κατά την επίσημη επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στην Κίνα από τις 15 έως τις 19 Μαΐου, συνοδεία περίπου 60 επιχειρηματιών, μετά από επίσημη πρόσκληση του πρωθυπουργού του Κρατικού Συμβουλίου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.

Οι πατροπαράδοτα ζεστές και εποικοδομητικές σχέσεις των δύο χωρών ενισχύθηκαν ιδιαίτερα την προηγούμενη δεκαετία, υπό το φως της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων, το 2004 στην Αθήνα και το 2008 στο Πεκίνο.

Είναι η εποχή που σχεδόν σε μηνιαία βάση ελληνικές και κινεζικές αντιπροσωπείες συνομιλούσαν επισήμως με σκοπό την ενίσχυση των εμπορικών και πολιτιστικών σχέσεων των δύο χωρών όπου προϋπήρχαν στέρεες βάσεις.
Δυστυχώς η ανοδική πορεία των διμερών σχέσεων διεκόπη απότομα από την κρίση χρέους της Ελλάδας αλλά και τη γενικότερη οικονομική ύφεση.

Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού και της αντιπροσωπείας των Ελλήνων επιχειρηματιών είναι καλά προετοιμασμένη και έρχεται σε μια εποχή βελτιστοποίησης των οικονομικών δεικτών της χώρας γεγονός που μπορεί πλέον να αναθερμάνει άμεσα το ενδιαφέρον των κινεζικών επενδύσεων στην ελληνική αγορά.
Αναφορικά με την ατζέντα των συνομιλιών για τα θέματα ναυτιλίας, τα κυριότερα ζητήματα που μπαίνουν στο τραπέζι, είναι τα λιμάνια, τα ναυπηγεία και η ναυτική εκπαίδευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εφοπλιστές Γιάννης Αγγελικούσης, Γιώργος Προκοπίου, Συμεών Παλιός, Νίκος Τσάκος, Θεόδωρος Βενιάμης, Δημήτρης Μελισσανίδης είναι ήδη μεταξύ των εφοπλιστών που έχουν προσκληθεί επίσημα απο την κινεζική πλευρά και θα μεταβούν στην Κίνα, ενώ αναμένεται απάντηση και από τους κυρίους Λιβανό και Μαρινάκη.

Σημειώνεται ότι μετά τη συμφωνία παραχώρησης των δύο σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στην Cosco, την πρόσφατη συμφωνία με τη Hewlett Packard και τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Πειραιά στο Ικόνιο μέσω του Θριασίου Πεδίου με τη βόρεια Ελλάδα και από εκεί με την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, η κινεζική πλευρά δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια, που αποκτούν σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των βορείων λιμανιών της Ευρώπης, λόγω μείωσης του κόστους και του χρόνου στις εμπορευματικές μεταφορές.

Έως τώρα, η διαδικασία προώθησης προϊόντων από την Ασία προς τη βόρεια Ευρώπη ήταν πιο κοστοβόρα μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο στόχαστρο του μεγαλύτερου διαχειριστή επενδυτικών κεφαλαίων της Κίνας, του SASAC, που είναι ο κύριος μέτοχος σε 168 μεγάλες κινεζικές εταιρίες, μεταξύ των οποίων και της COSCO, βρίσκονται τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια και ειδικότερα οι εμπορευματικοί τους σταθμοί, τα Car Terminal, και οι προβλήτες κρουαζιέρας, που θα βρεθούν σύντομα σε διαδικασία αποκρατικοποίησης με τη μορφή συμβάσεων παραχώρησης μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.

Σημειώνεται ότι το Δεκέμβριο του 2012 πολυμελής αντιπροσωπεία του Κινεζικού Οργανισμού με επικεφαλής τη γενική διευθύντρια Xie Lin,είχε συναντηθεί με τη διοίκηση του ΟΛΠ και είχε εκφραστεί έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Στο πλαίσιο αυτό ερμηνεύεται και η μεγάλη κινητικότητα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου με αφορμή πρόσφατη επίσκεψη κλιμακίου του ΤΑΙΠΕΔ αναδείχθηκε το ενδιαφέρον μεγάλων ομίλων εκτός Κίνας για την εκμετάλλευσή του.

www.zografiotisEDO.blogspot.com

www.zografiotisEDO.blogspot.com

ΖΩΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΕΔΩ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

.

.

Η ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ ΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΕΔΩ

.

.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

.

.