Περίπου ένας στους πέντε επιβάτες φαίνεται πως
χρησιμοποιεί τα μέσα μεταφοράς χωρίς εισιτήριο.
Σύμφωνα με τα αναθεωρημένα στοιχεία του
υπουργείου Ανάπτυξης, που συγκεντρώθηκαν μετά και την αύξηση των προστίμων για
τους παραβάτες, η εισιτηριοδιαφυγή κοστίζει στα κρατικά ταμεία άνω των 55 εκατ.
ευρώ.
Ειδικότερα, χωρίς εισιτήριο:
- Στα
μέσα σταθερής τροχιάς ανεβαίνει το 10-15 % ενώ
- Στις
επιβατικές αστικές συγκοινωνίες: 15-20 %.
Για την Αττική:
Η απώλεια εισπράξεων για το σύνολο των εταιρειών
(όμιλος ΟΑΣΑ και Προαστιακός) εκτιμάται από 25 έως 37,5 εκατομμύρια ευρώ.
Ενώ για τη Θεσσαλονίκη:
Με βάση τα στοιχεία του ΟΑΣΘ η εισιτηριοδιαφυγή
εκτιμάται στο 15-20% και η σχετική απώλεια εισπράξεων γύρω στα 15- 20 εκ. ευρώ.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, την προσεχή εβδομάδα έχει προγραμματιστεί σύσκεψη στο υπουργείο υπό τον γενικό γραμματέα Μεταφορών και τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο την πλήρη αναδιάταξη των μηχανισμών ελέγχου.
Στην σύσκεψη θα συμμετέχουν τόσο οι διοικήσεις όσο και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.
Ο στόχος είναι, όπως ανακοινώθηκε από τον
Υπουργό Κ. Χατζηδάκη, ο περιορισμός εντός του 2012 της εισιτηριοδιαφυγής κατά
50%.