.Η φάση της σήψης

Ενας έμπειρος πολιτικός (από τους τελευταίους που εξακολουθούν να λένε «η Ελλάς», αντί του καθιερωμένου πλέον «η Ελλάδα»...) έλεγε τις προάλλες σε κύκλο φίλων του, έπειτα από μια επισκόπηση της επικαιρότητας, ότι «η Ελλάς δεν διαλύεται· η Ελλάς σαπίζει και αυτό είναι χειρότερο». Παρακολουθώντας, όπως όλοι, την εξέλιξη της «υπόθεσής μας» στην Ειδομένη, αναρωτιέμαι μήπως έχουμε πράγματι περάσει στην επόμενη φάση της παρακμής. Τη διάλυση τη ζήσαμε και τη ζούμε.

 Αφότου κόπηκε η χρηματοδότηση της κατανάλωσης με δάνεια, τη ζούμε στον κατακερματισμό της κοινωνίας σε μικρά και μεγάλα συμφέροντα, που το καθένα τους μάχεται για τα δικά του προνόμια εις βάρος των υπολοίπων. Μήπως η πρωτοφανής πολιτική, κρατική, οργανωτική παραλυσία που παρατηρούμε τόσο καιρό στην Ειδομένη είναι η φάση της σήψης στην οποία περάσαμε;

Η απραξία κυβέρνησης και κράτους στο ζήτημα της Ειδομένης είναι τόσο πρόδηλη και οι συνέπειές της τόσο σοβαρές, ώστε είναι αναγκαίο να προσπαθήσουμε να το εξηγήσουμε όσο είναι δυνατόν. Πρόκειται είτε για πολιτική τακτική πίεσης προς την Ευρώπη, που ξέφυγε από τον έλεγχό τους, είτε για την παλιά καλή ανικανότητα. Πιθανότερο, δε, θεωρώ να είναι και τα δύο. 

Ακόμη και αν δεν αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση ότι ένα ανεξέλεγκτο πλήθος στα σύνορα της χώρας θέτει, δυνάμει, ένα ζήτημα ασφαλείας για την ίδια τη χώρα, τουλάχιστον για την ανθρωπιστική διάσταση του θέματος και μόνον, η συγκεκριμένη κυβέρνηση όφειλε να έχει κάνει κάτι ουσιαστικό για τους ανθρώπους αυτούς. 

Δεν έκανε τίποτε, όμως· και το αποδεικνύει η εισβολή των 1.500 προσφύγων-μεταναστών στο έδαφος της ΠΓΔΜ τη Δευτέρα. Αλληλέγγυοι, δικαιωματιστές, περίεργες ΜΚΟ και διάφοροι άλλοι γραφικοί εξακολουθούν να δρουν ανενόχλητοι και (ως γνήσιοι Αριστεροί) να χρησιμοποιούν την ανθρώπινη δυστυχία για να επιβάλουν τις ιδεοληψίες τους.

Προκαλεί απορία, επίσης, γιατί καταβάλλονται προσπάθειες ώστε ο Στρατός να κρατηθεί στο περιθώριο αυτής της κρίσης. Περίεργο δεν είναι; Για την αντιμετώπιση των ανθρωπιστικών αναγκών, ο μοναδικός μηχανισμός του κράτους, ο οποίος (στα χαρτιά τουλάχιστον...) μπορεί να δουλέψει χωρίς ωράριο και με προσήλωση στον στόχο είναι ο Στρατός. Τι εμποδίζει την κυβέρνηση να τον χρησιμοποιήσει; Ιδεολογικά θέματα, που την εμποδίζουν επίσης να εξωπετάξει τους αλληλέγγυους από την Ειδομένη; Ο φόβος μήπως αποκαλυφθεί η γύμνια του «Στρατού της Ελλάδος φρουρού» και καταρρεύσει ο μύθος του;

Πάντως, η ανικανότητα είναι ορατή σε όλους: η κυβέρνηση που δεν μπορούσε να υπερασπίσει τα θαλάσσια σύνορα της χώρας (αναρωτιόταν κιόλας αν υπάρχουν στ’ αλήθεια...), τώρα αδυνατεί να υπερασπισθεί και τα χερσαία σύνορα της χώρας. Γι’ αυτό και δεν εκπλήσσει ιδιαιτέρως ότι η ανικανότητα ομολογείται πια ευθέως από την κυβέρνηση. «Το φαινόμενο είναι παγκόσμιο» δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός, Γ. Μουζάλας (ένας έντιμος ερασιτέχνης) και, γι’ αυτό, εμείς δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτε, κατέληξε. 

Μια απάντηση στον υπουργό θα ήταν ότι θα μπορούσαμε τουλάχιστον να μην είχαμε μπλέξει με το μεταναστευτικό και τις σχέσεις με την ΠΓΔΜ, όπως τα καταφέραμε με τα ελληνοτουρκικά, τις νατοϊκές εκκρεμότητες και το Κυπριακό, τα οποία ήδη ενεπλάκησαν.

Το μεταναστευτικό είναι το μόνο θέμα που μπορεί να αποδυναμώσει ταχύτατα την κυβέρνηση και να τη ρίξει. Η μετακίνηση μεγάλων ομάδων πληθυσμού και η απότομη αλλαγή των κοινωνικών δομών που μπορεί να επιφέρει δεν θα γίνει δεκτή από τον κόσμο με την απάθεια του υπουργείου Εθνικής Αμύνης ή τη μοιρολατρία του Γ. Μουζάλα. 

Οι Ελληνες είναι μεν οι νομπελίστες της καρδιάς τους, για την καλοσύνη τους, αλλά δεν είναι κορόιδα εφόσον το θέμα αφορά τη βολή τους. Και τυχόν αντίδραση ανεπιθύμητης μορφής δεν είναι θέμα λανθάνοντος ρατσισμού· οι περισσότεροι θα το αντιλαμβάνονται ως θέμα υπεράσπισης ζωτικού χώρου, όπως λ.χ. αν αύριο η κυβέρνηση επιτάξει ένα δωμάτιο στο σπίτι σου για να φιλοξενηθεί κάποιος άγνωστος. Μια τέτοια αντίδραση θα την εισπράξει, ώς ένα βαθμό, η Χρυσή Αυγή· θα την πληρώσει όμως πολύ ακριβότερα η κυβέρνηση.

Δεν αμφιβάλλω ότι στην κυβέρνηση είχαν πάντα συνείδηση αυτού του κινδύνου και ότι η τακτική της σιωπηρής προώθησης προσφύγων και μεταναστών προς Βορράν αποσκοπούσε στην αντιμετώπισή του. Ηταν ο πιο απλός και πατροπαράδοτος τρόπος για τη λύση ενός προβλήματος: το πασάρεις ευσχήμως στον επόμενο και κάνεις ότι δεν ξέρεις. Ομως, η επιδείνωση στο ευρωπαϊκό επίπεδο, διοικητικές αγκυλώσεις στο εσωτερικό εξαιτίας ιδεολογικών προτεραιοτήτων και, βεβαίως, η αβελτηρία ανεπάγγελτων και ανεπρόκοπων ανθρώπων έδωσαν στην κρίση διαστάσεις εκτός ελέγχου.

Η μόνη δυνατότητα για την κυβέρνηση, αν θέλει να εκμεταλλευθεί το χάος που προκάλεσε, είναι να αποδώσει τις ευθύνες σε ξένες (ευρωπαϊκές και μη) δυνάμεις που δεν μας υπολογίζουν. Το σύμπλεγμα της εθνικής κατωτερότητας και η απειλή της ρήξης με την Ευρώπη είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να κρατήσει τις ψήφους της μεταλλαγμένης πασοκαρίας. Προς τα εκεί πορεύεται η κυβέρνηση, είτε σχεδιάζει επιθετικά είτε αμυντικά τις επόμενες κινήσεις της. Φαίνεται αυτό στην επίσημη ρητορική της. 

Ο πρωθυπουργός κρύβεται πίσω από τον λαό: «Η κυβέρνηση και ο λαός, που έδωσε από το υστέρημα του, προσπαθούν να παράσχουν τις καλύτερες δυνατές συνθήκες», δήλωσε χθες. Το κράτος, όμως, τι κάνει; Δεν μας είπε, ούτε και χρειαζόταν όμως ―όσοι έχουν μάτια βλέπουν. Επίσης, κάποιοι άλλοι φταίνε για το κατάντημα στην Ειδομένη: «Αυτοί που έκλεισαν τον βαλκανικό διάδρομο δεν θα τον ξανανοίξουν», είπε απευθυνόμενος σε πρόσφυγες και μετανάστες. 

Ποιοι είναι αυτοί; Πάντως δεν είμαστε εμείς. Αυτό λέει, χωρίς να εξηγεί ο ίδιος τι ρόλο είχε στο προηγούμενο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο; Κατάλαβε τι συμφωνήθηκε και το έκρυψε ή δεν πήρε χαμπάρι; Φαίνεται, τέλος, στην υστερική αντίδραση της κυβέρνησης για την έκτακτη επίσκεψη Μητσοτάκη χθες στην Ειδομένη. Εν ολίγοις, το μεταναστευτικό μπορεί να είναι αιτία της πτώσης της, αλλά υπό προϋποθέσεις και το στήριγμά της. Ιδωμεν...
Ιδέα!

Αφού επικρατεί τέτοια σύγχυση σχετικά με την απόφαση του προηγούμενου Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και δεν ξέρουμε τι ακριβώς κατάλαβε ο Ελληνας πρωθυπουργός, γιατί να μην εισαγάγουν στην Ευρώπη τον θεσμό της σύντομης γραπτής εξέτασης των συμμετεχόντων μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του συμβουλίου; Δεν λέω για τίποτε χρονοβόρο. Ενα απλό multiple choice περί τα βασικά. Λ.χ. «Τι αποφασίσαμε για τον διάδρομο των δυτικών Βαλκανίων; α) Κλείνει. β) Μένει ανοικτός. γ) Δεν ξέρω». Θα βοηθούσε πολύ...

.Τα tweets του μίσους

Αυτό που συμβαίνει στο Twitter και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πρωτοφανές. Ο δημόσιος διάλογος έχει αποκτήσει χαρακτηριστικά πολέμου, ολοκληρωτικού μάλιστα. Με βρισιές, αφορισμούς και απειλές κονταροχτυπιούνται διαφορετικές απόψεις. Σε αυτόν τον πόλεμο δεν υπάρχει έλεος.

 Οποιος τυγχάνει να έχει μετριοπαθείς απόψεις και να μη φανατίζεται απλώς εξαφανίζεται. Ξαφνικά βλέπεις ανθρώπους που είναι κατά τεκμήριο ψύχραιμοι και σοβαροί να «απασφαλίζουν», να χάνουν τη νηφαλιότητα και μαζί τη σοβαρότητά τους. «Ξεφτίλες» γράφει ο ένας, «προδότες» απαντάει ο άλλος. Εχεις την αίσθηση ότι κάποιο άνθρωποι ξυπνούν, πίνουν καφέ και μετά γράφουν ένα «άντε στον διάολο» στον ιδεολογικό τους αντίπαλο...

Διεθνείς μελέτες άλλωστε έχουν δείξει ότι λειτουργεί και ένα ιδιότυπο bullying. Οι ακραίοι και φανατικοί επιτίθενται σε όποιον δεν ταυτίζεται μαζί τους. Σιγά σιγά οι άνθρωποι χαμηλού προφίλ αποτραβιούνται στο καβούκι τους και παραδίδουν το Διαδίκτυο στους ακραίους και, σε ορισμένες περιπτώσεις, στους γραφικούς ή και παλαβούς.

Το φαινόμενο αυτό προξενεί πολύ μεγάλη ζημιά. Στην Ελλάδα η μπάλα χάθηκε νωρίς, γιατί η πρώτη άνθηση των social media συνέπεσε με τη μεγάλη οικονομική κρίση. Ενα κομμάτι της κοινωνίας διοχέτευσε εκεί την οργή της, καθώς ένιωθε να χάνει τα κεκτημένα και αυτονόητα δεκαετιών. Θεσμοί, πρότυπα, παραδοσιακά κόμματα αποκαθηλώθηκαν ραγδαία. 

Οι περίφημες θεωρίες συνωμοσίας, σύμφωνα με τις οποίες δεν υπήρχε κρίση χρέους, ότι μας δάνεισαν γιατί ήθελαν τα πετρέλαια στο Αιγαίο και άλλα πολλά, μετατράπηκαν σε ευαγγέλιο μέσα από το Διαδίκτυο. «Το διάβασα στο Ιντερνετ», ήταν η κλασική επωδός στις συζητήσεις του ελληνικού καφενείου.

Δεν είναι όμως μόνο ελληνικό το φαινόμενο. Στη Γερμανία όλο και περισσότεροι αναλυτές συνδέουν τη μεγάλη αντίδραση στο προσφυγικό με τα social media. Στην Αμερική η υποψηφιότητα Τραμπ και η απήχησή της οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στο ότι ο θυμός του οργισμένου λευκού πληθυσμού καλλιεργήθηκε και εκφράσθηκε στην ίδια σφαίρα. Λίγη σημασία έχει τι γράφουν οι New York Times ή τι λέει το ABC. Οσο διαψεύδουν τον Τραμπ και τους ισχυρισμούς του, τόσο ανεβαίνει σε δημοτικότητα.

Το παγκόσμιο φαινόμενο το ζούμε εδώ στην Ελλάδα στην πιο χυδαία εκδοχή του. Εχει ήδη χυθεί πολλή βενζίνη στο πάτωμα σε αυτή την κοινωνία που έχει ταλαιπωρηθεί πολύ και είναι ευάλωτη στην υπερβολή, στο πάθος, ακόμη και στο μίσος. Κανείς δεν κερδίζει από τον φαύλο κύκλο της ρητορικής βίας. 

Δεν κέρδισαν οι ακραία αντιμνημονιακοί της Ν.Δ., δεν θα κερδίσουν στο τέλος και οι σημερινοί φιλοκυβερνητικοί οπαδοί της τυφλής αντιπαράθεσης, ούτε όσοι τους μιμούνται «απέναντι». Γιατί, το ξαναλέμε, το τέρας του λαϊκισμού όσο το ταΐζεις με tweets μίσους τόσο ξεσαλώνει και θέλει και άλλα, πιο ακραία και πιο χυδαία, για να χορτάσει...  

.Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ κατά της κυβέρνησης για το μεταναστευτικό

Με μια ανακοίνωση που δεν προκάλεσε έκπληξη, αφού περιλαμβάνει τις καταστατικές θέσεις του κόμματος που διαφέρουν από την τελευταία κυβερνητική στροφή στο μεταναστευτικό, το τμήμα δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ τάσσεται ευθέως κατά της κυβερνητικής πολιτικής για την αντιμετώπιση του ζητήματος των μεταναστευτικών ροών.

Συγκεκριμένα, ο ΣΥΡΙΖΑ, επι της ουσίας επικρίνει την κυβέρνηση του κ. Τσίπρα καλώντας τα μέλη του “να  αντισταθούν στο κλείσιμο των ευρωπαϊκών συνόρων και τις επαναπροωθήσεις στην Τουρκία, να διεκδικήσουν ασφαλείς διόδους προκειμένου να υποδεχτούμε τους πρόσφυγες, ενάντια στη λογική της Ευρώπης-φρούριο και των κλειστών διαδρόμων”.

Στην ίδια ανακοίνωση ο ΣΥΡΙΖΑ δεν συμμερίζεται την αισιοδοξία του κ. Τσίπρα για τα αποτελέσματα της τελευταίας συνόδου κορυφής Ε.Ε. - Τουρκίας, αναδεικνύοντας την ανησυχία του αλλά και την “οργή” των διεθνών οργανισμών, για όσα συναποφάσισε (και) η χώρα μας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του ΣΥΡΙΖΑ που κατά των κυβερνητικών πολιτικών (του ΣΥΡΙΖΑ) και της Ε.Ε. και η πρόσκληση για σχετική εκδήλωση – συζήτηση των μελών του:
“Το κοινό ανακοινωθέν μεταξύ της ΕΕ και της Τουρκίας μετά τη Σύνοδο Κορυφής, στις 7.03.2016, και κυρίως οι πληροφορίες που διακινούνται για την πρόταση της Τουρκίας, έχει προκαλέσει ανησυχία, αλλά και την οργή των διεθνών οργανισμών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των κινημάτων αλληλεγγύης, κομμάτων, βουλευτών και ευρωβουλευτών.

Η Υπάτη Αρμοστεία του ΟΗΕ, η Διεθνής Αμνηστία και άλλοι διεθνείς οργανισμοί εξέφρασαν με ανακοινώσεις τους την έντονη αντίθεσή τους στα σχέδια της ΕΕ απέναντι στους πρόσφυγες και ακολούθως απέναντι στις αρχές της ίδιας της ΕΕ και του διεθνούς δικαίου.

Θεωρούμε ιδιαίτερα κρίσιμη την επόμενη περίοδο μέχρι τη Σύνοδο της 17ης-18ης Μαρτίου, οπότε και θα παρθούν οι οριστικές αποφάσεις, τόσο για τους πρόσφυγες που βρίσκονται στη χώρα μας διεκδικώντας το δικαίωμά τους στη ζωή, όσο για εκείνους που θα προσπαθήσουν να φθάσουν στην Ελλάδα και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Αριστερά κόμματα, συλλογικότητες, πολίτες, στην Ελλάδα και την Ευρώπη, πρέπει, με κάθε τρόπο, να κινητοποιηθούμε δυναμικά ενάντια σε λογικές που αρνούνται να σεβαστούν τη Συνθήκη της Γενεύης, το προσφυγικό δίκαιο και την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας σε όσους δικαιούνται διεθνή προστασία, στους ανθρώπους που κατατρεγμένοι από τoν πόλεμο, τη φτώχεια και την καταστροφή, τη μισαλλοδοξία και τον ρατσισμό φτάνουν στην Ευρώπη για να βρουν καταφύγιο.

 Να αντισταθούμε στο κλείσιμο των ευρωπαϊκών συνόρων και τις επαναπροωθήσεις στην Τουρκία. Να διεκδικήσουμε ασφαλείς διόδους προκειμένου να υποδεχτούμε τους πρόσφυγες, ενάντια στη λογική της Ευρώπης-φρούριο και των κλειστών διαδρόμων.

.Reuters: Η Κομισιόν ζητά υποχωρήσεις από Ελλάδα-Κύπρο έναντι της Τουρκίας

Παραχωρήσεις έναντι της Τουρκίας πρόκειται να ζητήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την Αθήνα και την Λευκωσία προκειμένου να υπάρξει συμφωνία για το προσφυγικό.
Η νέα πρόταση της Κομισιόν θα παρουσιαστεί αύριο Τετάρτη και σύμφωνα με το Reuters, το σχέδιο προβλέπει:
1.      Το άνοιγμα πέντε νέων «κεφαλαίων» στις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Τουρκίας με την ΕΕ να γίνει «υπό όρους». Αυτό γίνεται για να κάμψει την απειλή του προέδρου της Κύπρου Ν. Αναστασιάδη να μπλοκάρει τη συμφωνία. Ο αξιωματούχος που μίλησε στο Reuters, δεν διευκρινίζει πάντως τους όρους αυτούς.
2.    
Να κηρύξει η Ελλάδα την Τουρκία ως τρίτη ασφαλή χώρα, ώστε να επιταχυνθούν οι επιστροφές προσφύγων-μεταναστών στην Τουρκία. Κάτι που έχει πάντως, ήδη, πράξει δημόσια η κυβέρνηση της Ελλάδα με δηλώσεις αξιωματούχων της. Ωστόσο, όπως διευκρινίζει το Reuters, στο σχέδιο θα προβλέπεται ότι οι ελληνικές αρχές θα εξακολουθήσουν να εξετάζουν κατά περίπτωση τις αιτήσεις για παροχή ασύλου, όλων των προσφύγων που θα φτάνουν στα νησιά της χώρας, κατ΄ εφαρμογή των διεθνών συνθηκών.
3
.     Να απελευθερωθεί η βίζα για τους Τούρκους πολίτες εντός ΕΕ μέχρι τον Ιούλιο. Εδώ το εμπόδιο είναι οι σφοδρές αντιδράσεις της γαλλικής πλευρά, η οποία ζητά προηγουμένως να εκπληρωθούν 72 προϋποθέσεις από την Αγκυρα πριν επιστραπεί στα 80 εκατομμύριω Τούρκων να ταξιδεύουν χωρίς βίζα στα 28 κράτη-μέλη της ΕΕ. 

Η Κομισιόν, προτείνει συμβιβαστικά να συμπεριληφθεί στο κείμενο συμφωνίας ο όρος εφαρμογής μιας «κρίσιμης μάζας» (ενός μεγάλου μέρους) των προϋποθέσεων, όπως στο δικαστικό σύστημα, χωρίς να αναφέρεται ο ακριβής αριθμός.

Οπως αναφέρει το Reutes, οι ηγέτες της ΕΕ ελπίζουν να συμφωνήσουν σε πολιτικό και νομικό επίπεδο, γι' αυτό το ακανθώδες θέμα, στη σύνοδο κορυφής την Πέμπτη και την Παρασκευή.
Επίσης στη Σύνοδο Κορυφής θα κληθούν να διευκρινίσουν οι ηγέτες των 28 πόσα περισσότερα χρήματα είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν για να βοηθήσουν τους πρόσφυγες στην Τουρκία, από το αρχικώς συμφωνηθέν ποσό των 3 δισ.ευρώ.

.Κοινή η μοίρα των κυβερνήσεων της κρίσης και του κ. Τσίπρα βεβαίως...

Από το 2007 και εντεύθεν, από τότε δηλαδή που ανεδείχθη το βάρος του ελληνικού οικονομικού προβλήματος, κυβερνήσεις και κυβερνήτες «καίγονται» σαν άλλα ξερόκλαδα με το που έρχονται σε επαφή με τη μεγάλη πυρκαγιά.

Το φθινόπωρο του 2007 ο Κώστας Καραμανλής προκήρυξε εκλογές ζητώντας από το εκλογικό σώμα να του δώσει δύναμη προκειμένου να καταρτίσει αξιόπιστο προϋπολογισμό και να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών.

Ο ελληνικός λαός τον ετίμησε με την ψήφο του για δεύτερη φορά αλλά εκείνος ουδέν σπουδαίο έπραξε. Οταν μάλιστα εκδηλώθηκε στις ΗΠΑ η μεγάλη διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση, παρέλυσε στην κυριολεξία, και το καλοκαίρι του 2009, αφού περιέγραψε το αδιέξοδο, σχεδόν εγκατέλειψε την εξουσία, ή καλύτερα την παρέδωσε στον υπερφίαλο Γιώργο Παπανδρέου, ο οποίος αντί να προετοιμάσει τον λαό για τις δύσκολες μέρες που έρχονταν, υιοθέτησε το άκαιρο σύνθημα «λεφτά υπάρχουν».

Αυτο-υπονομεύθηκε έτσι, και όταν ήλθε σε επαφή με την οικονομική πυρκαγιά κάηκε. Αναγκάστηκε να παραδώσει την εξουσία τον Νοέμβριο του 2011 εν μέσω πολιτικής και κοινωνικής θυέλλης.

Ακολούθησε η πεντάμηνη, συστηματική και οργανωμένη, προσπάθεια του Λουκά Παπαδήμου, η οποία διεκόπη βιαίως επειδή ο Αντώνης Σαμαράς βιαζόταν να αναλάβει τα ηνία της χώρας, πιστεύοντας ότι είχε τη λύση στο τσεπάκι. Το προηγούμενο διάστημα φαντασιωνόταν και αυτός δυνατότητες σκληρής διαπραγμάτευσης, τις οποίες εγκατέλειψε μόλις ήλθε σε επαφή με το τέρας της οικονομικής κρίσης.

Πάλεψε, είναι αλήθεια, με το τέρας από το καλοκαίρι του 2012 μέχρι τις ευρωεκλογές του 2014. Διαβλέποντας την επερχόμενη ήττα επανήλθε στη ρητορική της σκληρής διαπραγμάτευσης, αλλά προδόθηκε από τον Τόμσεν και τους εταίρους στην Ευρώπη, οι οποίοι γοητεύθηκαν από τις υποσχέσεις του επερχόμενου Τσίπρα, που έταζε μεταρρυθμίσεις και εκκαθαρίσεις της πολιτικής και οικονομικής ελίτ.

Η κυβέρνηση Σαμαρά κράτησε δυόμισι χρόνια. Τον διαδέχθηκε ο κ. Τσίπρας, με όχημα τον λαϊκισμό και τις φρούδες ελπίδες που καλλιεργούσε. Ολες οι υποθέσεις και οι εκτιμήσεις του για τις δυνατότητες διαχείρισης της μεγάλης οικονομικής κρίσης κατέρρευσαν στην κυριολεξία σε ένα εξάμηνο.

Στο διάστημα αυτό χρειάστηκε να αρνηθεί τον εαυτό του κάμποσες φορές και να χρεώσει τη χώρα με απίστευτο οικονομικό βάρος για να διατηρηθεί στην εξουσία. Το κόμμα του έφυγε μαζί με τη Ζωή και τον Λαφαζάνη και ο ίδιος ξέμεινε με τον κύκλο του και κάποιους επαγγελματίες του ΠαΣοΚ που αναζητούσαν δεύτερη ευκαιρία.

Εχασε έτσι πολύτιμο χρόνο, δυνάμεις και δυνατότητες. Τα προβλήματα έτρεχαν, οι αποφάσεις καθυστερούσαν και έφθασε τώρα να αποδέχεται το κλείσιμο των συνόρων και να ανταλλάσσει πρόσφυγες με την έναρξη της αξιολόγησης και μόνο.

Οσο καλά κι αν επικοινωνεί, τα ελλείμματα της διακυβέρνησης φανερώνονται. Οι πολίτες νιώθουν προδομένοι, είναι απογοητευμένοι, συσσωρεύουν οργή και αγανάκτηση, τον εγκαταλείπουν σταθερά πια.


Η φθορά του είναι δεδομένη και νομοτελειακά θα έχει την τύχη των προκατόχων του. Οσο δεν σπάει αυτός ο φαύλος κύκλος πολιτικής και οικονομίας, κυβέρνηση δεν πρόκειται να στεριώσει στην Ελλάδα. Ο κ. Τσίπρας δεν θα αποτελέσει την εξαίρεση, όποιους αντιπερισπασμούς και αν επινοήσει, όσους εχθρούς και αν αναδείξει. Είναι θέμα χρόνου...  

.«Βρόμικα» παιχνίδια στα σύνορα - Τα Σκόπια επιμένουν ότι έστειλαν πίσω στην Ελλάδα 1.500 πρόσφυγες

Σε διπλωματικό επεισόδιο με ιδιαίτερες εντάσεις και αλληλοκατηγορίες, εξελίσσεται η μαζική είσοδος μεταναστών στα εδάφη των Σκοπίων αλλά και το περίεργο και άγνωστης προέλευσης φυλλάδιο που παρακινούσε τους πρόσφυγες και μετανάστες να «σπάσουν» τα σύνορα και να φύγουν από την Ελλάδα.
Το υπουργείο Εσωτερικών της ΠΓΔΜ, στο οποίο υπάγεται η αστυνομία, ανακοίνωσε πριν από λίγο ότι χθες το απόγευμα, περίπου 1.500 μετανάστες εισήλθαν παράνομα στη χώρα από τη συνοριακή γραμμή με την Ελλάδα.
Οι δυνάμεις ασφαλείας της ΠΓΔΜ απέτρεψαν άλλους περίπου 600 μετανάστες να εισέλθουν στη χώρα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση και προστίθεται ότι «οι μετανάστες που εισήλθαν παράνομα στο έδαφος της ΠΓΔΜ εστάλησαν πίσω» (σσ στην Ελλάδα).
Περίπου 1.000 άνθρωποι μπήκαν χθες στα Σκόπια από διαφορετικές περιοχές, μακριά από τον φράχτη προκαλώντας την οργή της σκοπιανής κυβέρνησης η οποία αποφάσισε να επιστρέψει πίσω στην Ελλάδα τους πρόσφυγες και μετανάστες. Οι εικόνες χθες ήταν συγκλονιστικές καθώς ηλικιωμένοι ή μικρά παιδάκια έκαναν πορεία 8 χιλιομέτρων μέσα από χειμάρρους και επικίνδυνα περάσματα για να φύγουν από την Ελλάδα. Τώρα θα αναγκαστούν να περάσουν ξανά την ίδια δοκιμασία και να επιστρέψουν στα σύνορα.
Ο Στρατός και η Αστυνομία των Σκοπίων έχει εξαπολύσει μια ευρείας κλίμακας επιχείρηση για τη σύλληψη όλων αυτών των ατόμων.
Στη συνέχεια οι Σκοπιανοί σκοπεύουν να προωθήσουν μαζικά ξανά προς το ελληνικό έδαφος τους ανθρώπους αυτούς.
Κάποιοι επιτήδειοι τις προηγούμενες ημέρες μοίρασαν φυλλάδια που έλεγαν ότι μπορούν να «σπάσουν» τα σύνορα και να μπουν στα Σκόπια παρά το γεγονός ότι το επίσημο ελληνικό κράτος είχε ενημερώσει ότι τα Σκόπια δεν θα δέχονταν μετανάστες και πρόσφυγες, τουλάχιστον μέχρι τη Σύνοδο Κορυφής.
Ετσι, οι αρχές της πΓΔΜ σχεδιάζουν σε αυτό το πλαίσιο να επιστρέψουν τους ανθρώπους αυτούς στην Ελλάδα και παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον ο τρόπος με τον οποίο αυτό θα γίνει. Επιπλέον, το γεγονός ότι οι χώρες βορείως της πΓΔΜ έχουν επίσης κλείσει τα σύνορά τους (σσ. η Σερβία έχει ήδη επιστρέψει ορισμένους στα Σκόπια) μάλλον ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες να επιτραπεί σε όσους πέρασαν στο σκοπιανό έδαφος από την Ελλάδα να παραμείνουν εκεί.
Επίθεση Πόποσκι στην Ελλάδα: «Οργανωμένη» προσπάθεια προώθησης μεταναστών στην ΠΓΔΜ
Αιχμές για τη στάση της Αθήνας άφησε ο υπουργός Εξωτερικών των Σκοπίων Νίκολα Πόποσκι, με αφορμή την είσοδο περίπου 1.000 μεταναστών στο έδαφος της γείτονος. Σε σειρά αναρτήσεών του στο Twitter, ο Σκοπιανός ΥΠΕΞ κάνει λόγο για «μαζική και οργανωμένη» προσπάθεια προώθησης προσφύγων και μεταναστών στο έδαφος της ΠΓΔΜ από την Αθήνα, μέσα από «παράνομα περάσματα».
«Η συνέπεια αυτού είναι σαφής: ενθάρρυνση για χρήση παράνομων συνοριακών διαβάσεων με προορισμό τη Γερμανία και αλλού» προσθέτει ο σκοπιανός ΥΠΕΞ.
«Περισσότεροι μετανάστες σε παραγκουπόλεις στη συνοριακή γραμμή ενθαρρύνουν μόνο το λαθρεμπόριο και επιδεινώνουν την ανθρώπινη μεταχείριση» πρόσθεσε, αφήνοντας υπαινιγμούς για την ελληνική κυβέρνηση και την κατάσταση στην Ειδομένη.
«Μόνο μια ενιαία και ανθρώπινη απάντηση της ΕΕ μπορεί να αποτρέψει το λαθρεμπόριο των μεταναστών να γίνει καθημερινή ρουτίνα για κάθε χώρα στη διαδρομή (σ.σ το Βαλκανικό διάδρομο» πρόσθεσε ο κ. Ποπόσκι.
Διαψεύδει η αστυνομία ότι τα Σκόπια επιστρέφουν τους πρόσφυγες στην Ειδομένη
Αστυνομικές πηγές στα σύνορα της Ελλάδας με την πΓΔΜ διαψεύδουν πληροφορίες ότι επαναπροωθούνται πρόσφυγες και μετανάστες στην Ελλάδα από την γειτονική χώρα, μέσω των νόμιμων μεθοριακών διαβάσεων.
Εκπρόσωποι των τελωνειακών και αστυνομικών Αρχών στους Ευζώνους, τη Δοϊράνη και τη Φλώρινα ρωτήθηκαν από το ΑΠΕ – ΜΠΕ και απάντησαν πως δεν έχει παρατηρηθεί καμία τέτοια μεταφορά.
Κυρίτσης: Δεν έχει υποβληθεί επίσημο αίτημα από την πΓΔΜ στην Ελλάδα για επανεισδοχή των προσφύγων
Έως στιγμής δεν έχει υποβληθεί από την πΓΔΜ προς την Ελλάδα επίσημο αίτημα για την επανεισδοχή των προσφύγων και των μεταναστών που πέρασαν χθες τα σύνορα με τη γειτονική χώρα, είπε στο «Πρακτορείο 104,9 FM», o εκπρόσωπος του Συντονιστικού Οργάνου της κυβέρνησης για το προσφυγικό, Γιώργος Κυρίτσης.
«Για όσους πρόσφυγες και μετανάστες που πέρασαν, η επίσημη ελληνική θέση είναι ότι εφόσον από την άλλη πλευρά υποβληθεί αίτημα επανεισδοχής. αυτό θα εξεταστεί» ξεκαθάρισε ο κ. Κυρίτσης και πρόσθεσε: «Η τελευταία ενημέρωση που είχα είναι ότι δεν υπήρχε τέτοιο αίτημα. Αν υπάρχει αίτημα, θα εξεταστεί, δεν υπάρχει κάποιος αυτοματισμός».
Μιλώντας στην εκπομπή «ΑΠΕριττα», ο κ. Κυρίτσης επισήμανε, επίσης, ότι έως στιγμής δεν επιβεβαιώνεται επίσημα ούτε η πληροφορία ότι οι συνοριοφύλακες των Σκοπίων έστειλαν πίσω στην Ελλάδα, από την ίδια διαδρομή, 200 πρόσφυγες και μετανάστες και είπε ότι πιθανόν να τους συγχέουν με ορισμένα άτομα που εγκλωβίστηκαν ανάμεσα σε δύο ποταμούς επί ελληνικού εδάφους.
Εξάλλου, ο κ. Κυρίτσης έκανε γνωστό ότι οι 80 περίπου δημοσιογράφοι, τεχνικοί τηλεοπτικών συνεργείων, φωτορεπόρτερ, αλληλέγγυοι και μέλη ΜΚΟ, που είχαν συλληφθεί χθες από αστυνομικούς στο έδαφος πΓΔΜ, επρόκειτο να αφεθούν ελεύθεροι σήμερα το πρωϊ, ενώ απηύθυνε έκκληση στους πρόσφυγες και στους μετανάστες που βρίσκονται στην Ειδομένη να δείξουν εμπιστοσύνη στις ελληνικές Αρχές και να μην πέφτουν θύματα παραπληροφόρησης.
Έκανε γνωστό ότι το ΑΠΕ – ΜΠΕ ξεκινάει δράση για την έγκυρη ενημέρωση στα αραβικά των προσφύγων, «στήνοντας» και κάποια Wi Fi τα οποία, όπως είπε, θα ανοίγουν στην αραβική σελίδα του ΑΠΕ – ΜΠΕ, ενώ θα τους δίδονται πληροφορίες και μέσω της κρατικής τηλεόρασης. Όπως είπε, οι άνθρωποι αυτοί θα πρέπει να μαθαίνουν αδιαμεσολάβητα τις θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης και πρόσθεσε ότι στην προσπάθεια αυτή κυκλοφόρησαν και διανέμονται και ενημερωτικά φυλλάδια σε τρεις γλώσσες.
«Κατήγγειλα την ύπαρξη φυλλαδίων και πληροφοριών παραπληροφόρησης που λέει σ΄ αυτούς τους ανθρώπους μην εμπιστεύεστε το ελληνικό κράτος, διότι θα σας συλλάβουν και θα σας στείλουν στην Τουρκία» τόνισε ο κ. Κυρίτσης χαρακτηρίζοντας «ορόσημο» για όσους παραμένουν στην Ειδομένη τα αποτελέσματα της επικείμενης Συνόδου Κορυφής.
Απαγόρευση εισόδου στην ΠΓΔΜ για 6 μήνες επέβαλαν τα Σκόπια στους ξένους φωτορεπόρτερ και ακτιβιστές
Την απαγόρευση εισόδου στην ΠΓΔΜ για έξι μήνες επέβαλαν οι αρχές των Σκοπίων στους ξένους φωτορεπόρτερ, εικονολήπτες και ακτιβιστές που εισήλθαν στο έδαφός τους, ακολουθώντας τους εκατοντάδες πρόσφυγες και μετανάστες που εισέβαλαν παράνομα.
Οι Αρχές της ΠΓΔΜ επέβαλαν διοικητικό πρόστιμο διακοσίων πενήντα ευρώ στον καθένα, για παράνομη είσοδο στη χώρα. Μετά την καταβολή του προστίμου, η αστυνομία της ΠΓΔΜ τούς άφησε ελεύθερους, επιβάλλοντάς τους το μέτρο απαγόρευσης εισόδου στην ΠΓΔΜ για έξι μήνες.
Συνολικά, οι Αρχές της ΠΓΔΜ συνέλαβαν χθες πάνω από 50 ξένους φωτορεπόρτερ, εικονολήπτες, ακτιβιστές και μέλη Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, οι οποίοι ακολουθούσαν τους πρόσφυγες κατά τη μαζική είσοδό τους στο έδαφος της ΠΓΔΜ.

Πηγή:imerisia.gr

.Καημένη Ελλάδα...

H δήλωση της Μέρκελ ότι το κλείσιμο των βαλκανικών συνόρων δεν είναι βιώσιμη λύση αλλά συμφέρει τη Γερμανία, αποτελεί τη μεγάλη ανατροπή στην εξωτερική πολιτική της χώρας και της ίδιας. Μέχρι προχθές, που έφαγε το μεγάλο χαστούκι στις εκλογές, φάνταζε ως η ουμανίστρια, η Ευρωπαία ηγέτης που θέλει ανοικτά σύνορα και μια Ευρώπη ενιαία και αδιαίρετη στην οποία η γερμανική κυριαρχία θα είναι αδιαμφισβήτητη.
Η δεινή ήττα της στις εκλογές, η μεγάλη άνοδος της ακροδεξιάς, για πρώτη φορά στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη χώρα της Ευρώπης, συνιστά μια μεγάλη ανατροπή σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο. Κι ελπίζουμε να το έχουν καταλάβει στην ελληνική κυβέρνηση που μέχρι πρότινος είχαν αλλάξει τακτική κι έλεγαν «οι Γερμανοί είναι φίλοι μας και η Μέρκελ καλή κυρία που θα μας λύσει τα προβλήματα».
Η αλήθεια είναι μία: Το Προσφυγικό αλλάζει τις ισορροπίες στην Ευρώπη και στρέφει τον κόσμο προς τα δεξιά. Σε άλλους χώρους δεξιά, σε άλλους πολύ πιο δεξιά, όπως στη Γερμανία που η Εναλλακτική για τη Γερμανία AfD σάρωσε.
Είτε γιατί τα αριστερά ή αριστερόστροφα κόμματα δεν είναι ικανά να αντιμετωπίσουν το κύμα προσφύγων είτε γιατί οι ακροδεξιοί παντού αρέσκονται σε συνθήματα μίσους που όμως περνάνε στο κόσμο, η ουσία είναι ότι συντελείται μια μεγάλη ανατροπή. Τα δήθεν ουμανιστικά συνθήματα, ο ψευτοανθρωπισμός και η ψεύτικη αλληλεγγύη δεν περνάν πλέον. Δείτε τι γίνεται στην Ελλάδα με τον ΣΥΡΙΖΑ και διάφορους δήθεν αλληλέγγυους.
 Αν δεν ήταν ορισμένοι εθελοντές και χιλιάδες Έλληνες να βοηθήσουν θα είχαμε νεκρά παιδάκια χάρη στην κυβερνητική αδιαφορία και ανικανότητα που εκπροσωπείται επάξια από τον Τσίπρα, τον Μουζάλα, τον Τόσκα, τον Πάνο, τον Βίτσα ή τον Δρίτσα με την κυρά Τασία.
Δείτε τι έπαθαν τα φιλαράκια του ΣΥΡΙΖΑ στη Γερμανία, το Ντε Λίνγκε ή οι Πράσινοι. Χαμένοι στη μετάφραση των λύσεων για το Προσφυγικό έστρεψαν τους ψηφοφόρους στην αγκαλιά της ακροδεξιάς.
Ο κόσμος αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να υπάρξουν άλλες λύσεις για το Προσφυγικό κι όχι η λογική των ανοικτών συνόρων και το προσκλητήριο σε όποιον θέλει να έρθει. Ορισμένοι δεν αντιλαμβάνονται ότι έχουμε να κάνουμε με τη μαζικότερη μετακίνηση πληθυσμών τις τελευταίες δεκαετίες από μέρη εμπόλεμα ή απλά πάμφτωχα. Αν δε λυθεί το πρόβλημα στη ρίζα του, τίποτε δεν θα μπορέσει να σταματήσει τα κύματα προσφύγων.
Μέχρι τότε όμως το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να σταματήσει η ροή στην Τουρκία. Πρόκειται για μια αχανή χώρα που μπορεί να αντέξει μεγάλα κύματα προσφύγων, όχι όπως η Ελλάδα που δεν αντέχει ούτε 50.000.
Κι εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η Μέρκελ η οποία θέλει ανοικτά τα σύνορα αλλά να μη… βρομίσει η Γερμανία από πρόσφυγες χαμηλού επιπέδου. Θέλει να είναι η «Ηγεμών» της Ευρώπης αλλά δε θέλει να λερώσει τα χέρια της. Θέλει να είναι κυρίαρχος αλλά δεν τολμά να τα βάλει με τις χώρες Βίζεγκραντ ή άλλες που γράφουν την ενωμένη Ευρώπη στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, πιεζόμενες προφανώς από τα ακροδεξιά κινήματα.

Η… εντολή που πήρε η Καγκελάριος από τους ψηφοφόρους που ψήφισαν ακροδεξιά είναι να μην αφήσει να περάσουν πρόσφυγες και μετανάστες στην Ευρώπη ή τουλάχιστον να περάσουν λίγοι. Για να το πετύχει αυτό θα πρέπει να βάλει την Τουρκία να ελέγξει τις ροές χωρίς η ίδια να λερώσει τα χέρια της. Θα το κάνει άραγε για την ίδια ο… φίλος της Τσίπρας; Θα παίξει το ρόλο του πιονιού της Γερμανίας, αποδεχόμενους τους όρους της Άγκυρας που τα θέλει όλα; Και το κυριότερο: Θα γίνει ο Τσίπρας, ο ηγέτης δηλαδή ενός αριστερού κόμματος το… μακρύ χέρι της ακροδεξιάς στην Ευρώπη που θέλει να κρατήσει τους πρόσφυγες μακριά από το σπίτι της; 

Με απλά λόγια: Το Ευρωπαϊκό δίκαιο και οι αρχές μιλούν για ανοικτά σύνορα και την αποδοχή της ελεύθερης μετακίνησης κάθε πολίτη. Τώρα που οι ακραίοι επικρατούν θα βρεθεί εκείνος που εμμέσως πλην σαφώς θα κλείσει τα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης; Κι αυτός ο κάποιος θα είναι ο Αλέξης; Η Σύνοδος Κορυφής πλησιάζει και πολύ φοβούμαστε ότι θα ληφθούν αποφάσεις που δεν θα τηρηθούν από την Τουρκία η οποία θα κλείσει την… πόρτα για τους πρόσφυγες και θα αφήσει ορθάνοιχτα τα παράθυρα και την πίσω θύρα. Καημένη Ελλάδα...

www.zografiotisEDO.blogspot.com

www.zografiotisEDO.blogspot.com

ΖΩΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΕΔΩ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

.

.

Η ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ ΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΕΔΩ

.

.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

.

.