.Η σύνταξη επαρκεί μόνο για δύο στους 10 συνταξιούχους

Μόνο δύο στους 10 συνταξιούχους του ΟΑΕΕ, δηλώνουν ότι η σύνταξη επαρκεί για τη κάλυψη των αναγκών όλου του μήνα ενώ για τη μεγάλη πλειοψηφία (75 %) η σύνταξη αποτελεί τη μοναδική πηγή εισοδήματος. 

Ταυτόχρονα, ένας στους τέσσερις ασφαλισμένους έχει σταματήσει να καταβάλει εισφορές στο ταμείο ενώ οι μισοί ασφαλισμένοι εκτιμούν ότι δεν θα είναι σε θέση να καταβάλλουν τις εισφορές τους για το επόμενο διάστημα έως το τέλος του 2013.

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν μεταξύ άλλων από πανελλαδική έρευνα που παρουσιάστηκε σήμερα σε ημερίδα της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών - Βιοτεχνών - Εμπόρων για το ασφαλιστικό των μικρομεσαίων, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα (πραγματοποιήθηκε από την εταιρία MARC σε δείγμα 800 ασφαλισμένων και 400 συνταξιούχων του ΟΑΕΕ):

- Σχεδόν οι 9 στους 10 ασφαλισμένους του ταμείου (86,5%) θεωρούν επισφαλή τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα στον ΟΑΕΕ, ενώ οι 8 στους 10 (78,3%) αγωνιούν τόσο για το ύψος της μελλοντικής σύνταξης, όσο και για τη παροχή περίθαλψης. Το ίδιο ποσοστό (90 %) δεν θεωρούν ικανοποιητικές τις παροχές και τις συντάξεις του ΟΑΕΕ, σε σχέση με το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών που έχουν καταβάλει.

-Πάνω από 1 στους 4 ερωτηθέντες (26,9%) έχει πλέον σταματήσει να καταβάλει εισφορές στο ταμείο και 4 στους 10 (38,6%) δηλώνουν ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν αν η εισφορά ήταν έως 300 ευρώ το δίμηνο.

Από την πλευρά των συνταξιούχων τα ευρήματα περιλαμβάνουν τα εξής:

-Οι 7 στους 10 συνταξιούχους (68,2%) εκδηλώνουν ανασφάλεια, τόσο για το ύψος της παρεχόμενης σύνταξης, όσο και για το επίπεδο της ιατροφαρμακευτικής τους περίθαλψης.

- Για το 74,5% των συνταξιούχων του δείγματος, η σύνταξη αποτελεί τη μοναδική πηγή εισοδήματος. Σχεδόν το σύνολο (95,8%), δεν διαθέτει σύνταξη από ιδιωτική ασφάλιση.

Η ΓΣΕΒΕΕ πρότεινε εννέα μέτρα για την τόνωση των εσόδων του Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών, αλλά και για την ανακούφιση όπως αναφέρει των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων του ταμείου. 

Σε αυτά περιλαμβάνονται:

1. Ιατροφαρμακευτική κάλυψη όλων των ασφαλισμένων με την θεώρηση των βιβλιαρίων υγείας των οφειλετών στον ΟΑΕΕ που έχουν χάσει αυτό το διάστημα.

2. Η αποδέσμευση της θεώρησης των βιβλιαρίων υγείας από την ασφαλιστική ενημερότητα. 

3. Η ρεαλιστική αλλά και πάγια ρύθμιση των οφειλών ώστε: (α) οι επιχειρηματίες να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τον Οργανισμό αλλά και (β) να αυξηθούν τα έσοδα του οργανισμού. Κατά το σχεδιασμό αυτής της ρύθμισης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι το 70% περίπου των ενεργών οφειλετών οφείλουν ποσά που κυμαίνονται μέχρι τα 10.000 ευρώ.

4. Αποποινικοποίηση των οφειλών προς τον ΟΑΕΕ. 

5. Ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κλάσης για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η ύφεση. 

6. Η ενεργοποίηση του συστήματος κοινωνικής προστασίας και ειδικότερα του λογαριασμού ανεργίας για τους αυτοαπασχολούμενους και τους ελεύθερους επαγγελματίες, με διεύρυνση των κριτηρίων παροχής τους.

7. Ασφάλιση στον ΟΑΕΕ των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται σε περιοχές με πληθυσμό κάτω των 2000 κατοίκων. 

8. Να αποδίδονται στον ΟΑΕΕ τα έσοδα του τέλους επιτηδεύματος.

9. Χορήγηση σύνταξης σε όσους έχουν τις προϋποθέσεις αλλά δεν συνταξιοδοτούνται επειδή έχουν οφειλές άνω των 20.000 ευρώ προς τον ΟΑΕΕ. Στις περιπτώσεις αυτές είτε να διαγράφεται η ασφαλιστική περίοδος που αφορά τις οφειλές, είτε η οφειλή να παρακρατείται από την παρεχόμενη σύνταξη.

.Αξιολόγηση, πριν την κινητικότητα, ζητά η ΚΕΔΕ

Να γίνει σωστή αξιολόγηση σε όλους τους φορείς του δημοσίου τομέα, θα ζητήσει σήμερα η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), κατά τη συνάντηση που θα έχει με τον υπουργό Εσωτερικών, Ι. Μιχελάκη, στην οποία θα παραβρεθεί και ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυρ. Μητσοτάκης.

Όπως υποστηρίχθηκε από το προεδρείο της ΚΕΔΕ, κατά την παρουσίαση έρευνας για την εικόνα της κοινής γνώμης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, «συνιστά μνημονιακή υποχρέωση η αξιολόγηση σε όλους τους φορείς του δημοσίου τομέα». 

Ωστόσο, καταγγέλθηκε ότι η αξιολόγηση αυτή δεν έχει γίνει. Αναφέρθηκε επίσης, ότι σε υπουργεία, αξιολογήσεις έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι όλα λειτουργούν σωστά, ενώ η Τοπική Αυτοδιοίκηση βρίσκεται υπό αυστηρούς, συνεχείς ελέγχους εδώ και δύο χρόνια.

Κατά την παρουσίαση της έρευνας, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Κ. Ασκούνης είπε: «Θα απαιτήσουμε να γίνει σωστή αξιολόγηση σε όλους τους φορείς. Καταρχήν, υπάρχουν υπουργεία που δεν συμμετέχουν στην κινητικότητα. Θα ζητήσουμε να συμμετάσχουν. Κατά δεύτερον, αξιολογήσεις σε υπουργεία έγιναν ''μεταξύ ημών και υμών''. 

Θα αναφέρω μόνο ότι υπουργός έδωσε συγχαρητήρια για αξιολόγηση, όπου το συμπέρασμα ήταν πως όλα πάνε καλά. Δεν θα το αφήσουμε έτσι». Πρόσθεσε: «Μεταξύ των 620.000 υπαλλήλων του Δημοσίου, στην Αυτοδιοίκηση απασχολούνται μόνο 72.000. Δεν θα βγει το 50% της κινητικότητας από αυτούς».

Αναφερόμενος στους ελέγχους και, κατ' επέκταση, στην έμμεση αξιολόγηση, στην οποία υπάγεται από το 2011 η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ο κ. Ασκούνης είπε: «Από τον Μάρτιο του 2011, στέλνουμε στην ΕΛΣΤΑΤ, στο υπουργείο Οικονομικών και σε άλλους φορείς, όλα μας τα στοιχεία. Με το Οικονομικό Παρατηρητήριο του υπουργείου Εσωτερικών, υπάρχουν στη διάθεση όλων τα στοιχεία που αφορούν την Αυτοδιοίκηση και μάλιστα, πολύ αναλυτικά. 

Να προσθέσω ότι, με το Παρατηρητήριο, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί έφθασαν αισίως τους 12, με κόστος πολύ μεγαλύτερο απ' ό,τι θα κερδίσει η κυβέρνηση με την κινητικότητα».

Διευκρίνισε, τέλος, αναφερόμενος στην πιλοτική αυτοαξιολόγηση, στην οποία είχαν δεσμευθεί 12 δήμοι και δύο περιφέρειες από το τέλος του περασμένου χρόνου, αυτοαξιολόγηση που ακόμη δεν έχει ξεκινήσει, ότι «δώδεκα δήμοι και δύο περιφέρειες προσφέρθηκαν να μπουν σε αξιολόγηση. Όμως, οι προδιαγραφές και τα κριτήρια ήρθαν από την κεντρική διοίκηση, μόλις πριν από έναν μήνα».

.Σε 3 φάσεις θα καταβληθεί η επόμενη δόση του δανείου

Το Eurogroup ενέκρινε την καταβολή τμηματικά της επόμενης δόσης των δανείων προς την Ελλάδα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Eurogroup, Γιερούν Ντάισελμπλουμ.

Όπως δήλωσε ο Γ. Ντάισελμπλουμ, τον Ιούλιο θα καταβληθούν στην Ελλάδα 4 δισεκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2,5 δισεκ. θα προέλθουν από τον EFSF και 1,5 δισεκ. ευρώ από τις επιστροφές των κερδών από τα χαρτοφυλάκια των κεντρικών τραπεζών της ευρωζώνης (πρόγραμμα SMP). 

Επιπλέον, τον Οκτώβριο αναμένεται η εκταμίευση 1 δισεκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 0,5 δισεκ. ευρώ θα προέλθουν από τον EFSF και τα υπόλοιπα 0,5 δισεκ. ευρώ από το πρόγραμμα SMP.

Τέλος, σύμφωνα με τη διευθύντρια του ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρτ, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΝΤ αναμένεται να συνεδριάσει στις 24 Ιουλίου για την έγκριση των 1,8 δισεκ. ευρώ προς την Ελλάδα.

Από το σύνολο της δόσης απομένουν 1,3 δισ. ευρώ, τα οποία θα πρέπει να περάσουν από τη γερμανική Βουλή.

.Υπέγραψε για τρία χρόνια ο Σπανούλης στον Ολυμπιακό

Επισημοποιήθηκε η παραμονή του Βασίλη Σπανούλη στον Ολυμπιακό. Ο διεθνής γκαρντ θα παραμείνει «ερυθρόλευκος», καθώς υπέγραψε το νέο τριετές συμβόλαιό του με την ομάδα του Πειραιά. 

Με κάθε επισημότητα η ΚΑΕ Ολυμπιακός ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας της με τον αρχηγό των «ερυθρολεύκων».

Σκληρή δουλειά και ταπεινότητα για διεκδικήσει ο Ολυμπιακός νέες επιτυχίες είναι το ζητούμενο για τον Βασίλη Σπανούλη, όπως δήλωσε ο αρχηγός των «ερυθρολεύκων».

«Εύχομαι να υλοποιήσουμε τους στόχους που έχουμε βάλει και θα είναι πάντα υψηλοί γιατί ο Ολυμπιακός έχει γράψει ιστορία τα τελευταία δύο χρόνια και πρέπει να το συνεχίσουμε αυτό το πράγμα με ακόμη μεγαλύτερο μεράκι, με περισσότερη δουλειά και μεγαλύτερη δίψα», είπε o Σπανούλης στο επίσημο κανάλι του Ολυμπιακού.

.Συνεχίζεται αύριο η συνάντηση της ΚΕΔΕ με τις ηγεσίες των υπουργείων Εσωτερικών και Δ. Μεταρρύθμισης

Συνεχίζεται αύριο στις 9.30 το πρωϊ η συνάντηση μεταξύ της ΚΕΔΕ και της ηγεσίας των υπουργείων Εσωτερικών και Δ. Μεταρρύθμισης, προκειμένου να επιλυθούν μια σειρά ζητήματα που προκύπτουν από τη διαθεσιμότητα των 2.200 σχολικών φυλάκων και των 3.500 δημοτικών αστυνόμων.
 
Κατά την αυριανή συνάντηση, θα συζητηθεί με ποιους τρόπους θα αναπληρωθούν οι αρμοδιότητες των σχολικών φυλάκων και των δημοτικών αστυνόμων, αλλά και η αναπλήρωση των εσόδων που προκύπτουν για τους δήμους με  τη λειτουργία της Δημοτικής  Αστυνομίας. 

Εξάλλου, 
νέα 24ωρη απεργία και συγκέντρωση στις 11 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη, αποφάσισαν για αύριο τα μέλη του προεδρείου της ΠΟΕ ΟΤΑ. Από την απεργία εξαιρούνται και πάλι οι υπηρεσίες πρόνοιας των δήμων.
 
Επίσης, σε εικοσιτετράωρη απεργία κατεβαίνουν αύριο και οι Δημοτικοί Αστυνομικοί, μετά από απόφαση του σωματείου τους.

.Ξεκίνησε στη Βουλή η συζήτηση του νομοσχεδίου για τη ΝΕΡΙΤ

Ξεκίνησε σήμερα παρουσία του υπουργού Επικρατείας Δημήτρη Σταμάτη και του υφυπουργού Δημόσιας Τηλεόρασης Παντελή Καψή, στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής, η επεξεργασία του νομοσχεδίου για τη ΝΕΡΙΤ.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου θα γίνει με την κανονική διαδικασία, ενώ ύστερα από ψηφοφορία εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία να έχει ολοκληρωθεί την ερχόμενη Πέμπτη και σε δεύτερη ανάγνωση. 

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν και οι φορείς που θα κληθούν αύριο το πρωί να εκφράσουν τις απόψεις τους επί του νομοσχεδίου.

Έτσι, αύριο στις 12 το μεσημέρι, θα τοποθετηθούν εκπρόσωποι από ΠΟΕΣΥ, ΕΣΗΕΑ, ΠΟΣΠΕΡΤ Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου ΜΜΕ, ΠΟΘΑ καθώς και ο καθηγητής Νίκος Αλεβιζάτος που είναι ένας εκ των συντακτών του σχετικού νομοσχεδίου.

Ο υφυπουργός Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης Παντ. Καψής, ο οποίος σήμερα θα έχει συνάντηση με τους εργαζόμενους της ΕΡΤ, δήλωσε νωρίτερα στον ραδιοσταθμό «Αθήνα 9,84», ότι «θα  προσπαθήσουμε να δώσουμε τελικές απαντήσεις, αν και τις έχουμε δώσει πάρα πολλές φορές» δείχνοντας ότι, πλέον, έχουν εξαντληθεί τα περιθώρια συζητήσεων με τους εργαζομένους.

.Θετική η τρόικα στην αποδέσμευση της χρηματοδοτικής βοήθειας

Την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος ανακοίνωσαν σήμερα, με γραπτή ανακοίνωσή τους, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ΕΚΤ και ΔΝΤ.
Ειδικότερα, στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι αποστολή της Επιτροπής, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ κατέληξε σε συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο με τις ελληνικές αρχές, υπό την επιφύλαξη, ότι θα διασφαλίσουν ότι το πρόγραμμα είναι σε τροχιά για την επίτευξη των στόχων σε οικονομικές και χρηματοοικονομικές πολιτικές.

Όπως υπογραμμίζεται, η αποστολή και οι ελληνικές αρχές συμφώνησαν ότι το μακροοικονομικό πλαίσιο παραμένει σε γενικές γραμμές συμβατό με τις προοπτικές του προγράμματος και να υπάρξει σταδιακή επιστροφή στην ανάπτυξη το 2014. 

Ωστόσο, το περιβάλλον παραμένει αβέβαιο, όπως αναφέρεται. Η Επιτροπή, η ΕΚΤ και το ΔΝΤ τονίζουν ακόμη ότι ενώ υπάρχει σημαντική πρόοδος η οποία συνεχίστηκε, η εφαρμογή των πολιτικών καθυστερεί σε ορισμένους τομείς. 

Οι ελληνικές αρχές δεσμεύτηκαν να λάβουν διορθωτικές δράσεις προκειμένου να διασφαλίσουν την επίτευξη δημοσιονομικών στόχων για το 2013 και 2014 και την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος φέτος.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι δράσεις αυτές περιλαμβάνουν συγκεκριμένα βήματα ώστε να υπάρξει έλεγχος σε υπερκοστολογήσεις στην υγεία. 

Ο φόρος εισοδήματος, ο φόρος επί της περιουσίας και ο φορολογικός κώδικας μεταρρυθμίζονται και η αυτονομία και αποτελεσματικότητα της γενικής γραμματείας εσόδων ενισχύονται, υπογραμμίζεται.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, οι ελληνικές αρχές δεσμεύτηκαν επίσης να λάβουν μέτρα ώστε η διοικητική μεταρρύθμιση να επανέλθει σε τροχιά με την ολοκλήρωση των σχεδίων για το προσωπικό μέχρι το τέλος του χρόνου, την ολοκλήρωση του σχεδίου κινητικότητας και την εκπλήρωση των συμφωνημένων στόχων για υποχρεωτικές απολύσεις.

Με την ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού τομέα να έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, οι ελληνικές αρχές δεσμεύθηκαν να λάβουν περαιτέρω μέτρα για τη διασφάλιση της σταθερότητας του χρηματοπιστωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης των δύο τραπεζών-γέφυρες και την ολοκλήρωση της στρατηγικής για ένα τραπεζικό σύστημα που θα στηρίζεται σε 4 πυλώνες, τονίζεται.
Οι μεταρρυθμίσεις αυτές αποτελούν ένα περαιτέρω σημαντικό βήμα για τη διευκόλυνση της προσαρμογής και για να υπάρξει ανάπτυξη.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η αποστολή συζήτησε επίσης με τις αρχές την πρόοδο στην ενίσχυση του δικτύου κοινωνικής προστασίας συμπεριλαμβανομένων στοχευμένων προγραμμάτων απασχόλησης και κατάρτισης τα οποία υποστηρίζονται από την ΕΕ και ένα πρόγραμμα για την πρόσβαση στην πρωτογενή περίθαλψη για τους μη ασφαλισμένους.

Η κυβέρνηση προετοιμάζει την απαιτούμενη νομοθεσία και θα καταθέσει νομοσχέδιο σύντομα στο κοινοβούλιο.
Όπως επισημαίνεται, οι ελληνικές αρχές προετοιμάζουν επίσης υπουργικές αποφάσεις και άλλες νομικές πράξεις για την εφαρμογή των δεσμεύσεων τους τις επόμενες μέρες. 

Η συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο δεν περιλαμβάνει προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση και την τροφοδοσία, αλλά το θέμα αυτό το οποίο χαρακτηρίζεται σημαντικό για τις ελληνικές αρχές θα συνεχίσει να συζητείται με τους εκπροσώπους της Επιτροπής, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ, αναφέρει η ίδια ανακοίνωση.
Αναμένεται από το Γιουρογκρουπ και το Εκτελεστικό Συμβούλιο του ΔΝΤ να εξετάσουν την έγκριση της αξιολόγησης τον Ιούλιο, καταλήγει η ανακοίνωση της Επιτροπής, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ.

www.zografiotisEDO.blogspot.com

www.zografiotisEDO.blogspot.com

ΖΩΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΕΔΩ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

.

.

Η ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ ΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΕΔΩ

.

.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

.

.