. Το Ευρωκοινοβούλιο λέει «όχι» στη συμφωνία των ηγετών


Σκόπελο στην εφαρμογή του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου στο οποίο κατέληξαν οι ηγέτες των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο εμφανίζεται να «υψώνει ανάστημα» και να μην αποδέχεται τη συμφωνία.

Η έγκριση της συμφωνίας από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απαιτείται οπωσδήποτε, καθώς η Συνθήκη της Λισσαβόνα το καθιστά ισότιμη δημοσιονομική αρχή. 

Η δυσφορία του Κοινοβουλίου ήταν εμφανής πριν ακόμη συμφωνηθεί το νέο πλαίσιο και αναμένεται να εμφανιστεί στην πράξη, όπως τουλάχιστον προκύπτει από όσα μεταδίδονται από τις Βρυξέλλες.

Σοσιαλδημοκράτες, Λαϊκό Κόμμα, Φιλελεύθεροι και Πράσινοι υψώνουν κοινό μέτωπο επισημαίνοντας ότι δεν μπορούν να κάνουν αποδεκτή τη συμφωνία ως έχει 

εκφράζοντας μάλιστα δυσαρέσκεια από την παράλεiψη του προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Χέρμαν Βαν Ρομπάι να συνομιλήσει μαζί τους. Τονίζουν δε ότι η πραγματική διαπραγμάτευση θα είναι εντός του Ευρωκοινοβουλίου.

.Σαμαράς: Διαπραγματευτικά κάναμε το καλύτερο


Θα δοθούν πολλά περισσότερα στην Ελλάδα, από ότι αρχικά υπολογιζόταν, διεμήνυσε από τις Βρυξέλλες ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς. Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας για τον προϋπολογισμό της Ε.Ε. για την επταετία 2014-2020, κ. Σαμαράς επισήμανε ότι «η Ελλάδα κατάφερε να πετύχει την μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με την αρχική πρόταση της Κομισιόν». 

«Η Ελλάδα παίρνει σε πρώτη φάση πάνω από 14,5 δις ευρώ μόνον από το καινούργιο ΕΣΠΑ συν 1,8 δις για αγροτική ανάπτυξη που μένουν αλώβητα και τα οποία την προηγούμενη φορά είχαν λογαριαστεί στο ΕΣΠΑ ενώ τώρα θα είναι επί πλέον των 14,5 δις. 

Συν 2 δις περίπου που αναμένεται να μας δοθούν από την αναθεώρηση των ποσοστών συμμετοχής της Ελλάδας λόγω της μεγάλης μείωσης του Εθνικού μας Προϊόντος που έχει προκαλέσει αυτή η τεράστια κρίση στην Ελλάδα. Αυτά θα δοθούν μετά από διετία. 

Άρα συνολικά 14,5 συν 1,8 είναι 16,3 σίγουρα λεφτά και 2 δις, κατά την άποψη μου τουλάχιστον, τα οποία είναι προβλεπόμενα να δοθούν μετά το τέλος του 2016», διευκρίνισε ο πρωθυπουργός.

«Διαπραγματευτικά κάναμε το καλύτερο», τόνισε ον πρωθυπουργός. Αναλυτικότερα, διευκρίνισε ότι «η Κομισιόν είχε προτείνει να δοθούν 11,2 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα. Στο προηγούμενο Συμβούλιο ήμασταν κοντά στα 14 δισ. όταν ο συνολικός προϋπολογισμός ήταν κοντά στο 1 τρις. 

Η Ελλάδα κατάφερε να διεκδικήσει 14,5 δισ. ευρώ για την επόμενη επταετία, ενώ συνολικά ο προϋπολογισμός για την Ευρώπη έπεσε ακόμα πιο κάτω από το 1 τρις, στα 950 δις».

«Εμείς κάναμε τις συμμαχίες μας, δώσαμε έγκαιρα τη μάχη μας κι ακόμα θέλω να τονίσω ιδιαίτερα ότι με την επιμονή μας προβλέφθηκε και δίνεται ένα ειδικό κονδύλιο για την ανεργία των νέων συνολικά στην Ευρώπη. 
Το σπουδαιότερο, όμως, είναι ότι πέρασε η τροπολογία να αναθεωρηθούν τα ποσά για την Ελλάδα λόγω της κρίσης», είπε, μεταξύ άλλων, ο κ. Σαμαράς. 

Επιπλέον, επισήμανε ότι δεν θα μειωθούν οι επενδύσεις στις αναπτυξιακές προοπτικές, τα χρήματα για την αγροτική ανάπτυξη συνολικά θα φτάνουν τα 3,9 δισ. ευρώ, ενώ πέρα από το συνολικό ύψος των χρημάτων συμφωνήθηκε να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία στην διαδικασία απορρόφησης των κονδυλίων. 

«Εύχομαι το 2013, που είναι το δύσκολο έτος, να βοηθηθεί πολύ με αυτή την απόφαση, η οποία ψυχολογικά μας ενισχύει όλους, δίνει μια διάρκεια και μια διάσταση για τις μελλοντικές χρηματοδοτήσεις των αναγκών της Εθνικής οικονομίας. 
Τα προβλήματα είναι πολλά, είμαστε εδώ πέρα κάθε στιγμή να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις», κατέληξε ο πρωθυπουργός.

.Ολάντ: Καλός συμβιβασμός η συμφωνία για τον προϋπολογισμό


Ως ένα καλό συμβιβασμό χαρακτήρισε ο πρόεδρος της Γαλλίας, Φρανσουά Ολάντ, τη συμφωνία για τον προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά τις εργασίες της Συνόδου Κορυφής.

«Ήταν μία συμφωνία η οποία άργησε να επιτευχθεί», επισήμανε, ωστόσο, ο γάλλος πρόεδρος. 

Σε ό,τι αφορά τις ανησυχίες περί νομισματικού πολέμου λόγω της ανόδου του ευρώ, ο κ. Ολάντ, ανέφερε ότι το ισχυρό ευρώ δεν έχει ακόμη επιδράσει στην ανάπτυξη της γαλλικής οικονομίας.

.«Γερμανοί νεοναζί» στους διαδρόμους της Βουλής


Γνωστοί νεοναζί της Γερμανίας, σύμφωνα με τους χαρακτηρισμούς των γερμανικών αρχών βρέθηκαν πριν από λίγες ημέρες στον χώρο του ελληνικού κοινοβουλίου και είχαν συνάντηση με τον πρόεδρο της Χρυσής Αυγής Νίκο Μιχαλολιάκο και τον βουλευτή, Ηλία Κασιδιάρη.

Φωτογραφίες από τη συνάντηση παρουσιάστηκαν στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Μega. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ πρόκειται για στελέχη ακροδεξιού ναζιστικού κόμματος για το οποίο στη Γερμανία γίνεται συζήτηση για απαγόρευση.

Σε γερμανική ιστοσελίδα αναφέρεται ότι παρακολούθησαν την ομιλία του Νίκου Μιχαλολιάκου στη Βουλή, ενώ πήραν μέρος και στην πορεία που οργάνωσε η Χρυσή Αυγή για τα Ίμια.

.Ικανοποίηση Μέρκελ από τη συμφωνία για τον προϋπολογισμό


«Η σημερινή συμφωνία για τον προϋπολογισμό συνδυάζει ανάπτυξη και δημοσιονομική προσαρμογή», δήλωσε μετά το πέρας της Συνόδου Κορυφής η γερμανίδα καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ.

Οι «27» κατέληξαν σε συμφωνία για τον κοινοτικό προϋπολογισμό της περιόδου 2014-2020, μετά το ολονύχτιο θρίλερ και τις μαραθώνιες διαπραγματεύσεις διάρκειας 26 ωρών.

«Ο προϋπολογισμός της ΕΕ αποτελεί έναυσμα για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των αγορών», πρόσθεσε η κ. Μέρκελ, σημειώνοντας ότι «η προσπάθεια για την επίτευξη της συμφωνίας άξιζε τον κόπο».

.«Ζούμε την εξάπλωση του εθνικισμού στις ευρωπαϊκές κοινωνίες»


Στον κίνδυνο της εξάπλωσης του εθνικισμού στην Ευρώπη και στην ανάγκη να υψώσουν οι λαοί ένα τείχος απέναντι του αναφέρθηκε ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, Γιώργος Παπανδρέου, στη διάρκεια της σημερινής ομιλίας του στο Φόρουμ για τη συνεργασία στα Βαλκάνια που οργάνωσε στη Θεσσαλονίκη το Rockefeller Brothers Fund με την φιλοξενία του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη. 

«Πρέπει να σπάσουμε την εθνικιστική ρητορική στην Ευρώπη», είπε ο χαρακτηριστικά ο κ. Παπανδρέου, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Και πρόσθεσε: «Την ζήσαμε στην οικονομική κρίση με τα στερεότυπα για τους δήθεν "τεμπέληδες" ή "σπάταλους" Νότιους λαούς. Τώρα ζούμε την εξάπλωση του εθνικισμού στο εσωτερικό των ευρωπαϊκών κοινωνιών. Και τον πυρήνα της Ένωσης. Αυτό πρέπει να σταματήσει τώρα».

Ο πρώην πρωθυπουργός υποστήριξε ότι «η απάντηση στα σύγχρονα προβλήματα και σε όλα τα επίπεδα δεν είναι η διαίρεση ή ο κατακερματισμός των δυνάμεων, αυτό που απαιτείται είναι μεγαλύτερη συνεργασία και αλληλεγγύη. Αυτό ήταν και το νόημα του βραβείου Νόμπελ στην ΕΕ: "Τα πήγατε καλά μέχρι τώρα, προσέξτε μην χάσετε αυτό που πετύχατε"».

Αν η Ευρώπη κυριαρχηθεί από εθνικιστικές αντιλήψεις, δεν έχει μέλλον. Ο μόνος δρόμος είναι η εμβάθυνση της συνεργασίας σε νέους τομείς, η ενίσχυση της δημοκρατικότητας των θεσμών της. 

Ο μόνος δρόμος για να υπηρετήσουμε καλύτερα τους πολίτες μας, τη νέα γενιά, είναι περισσότερη Ευρώπη. Δημοκρατική και συμμετοχική Ευρώπη. Όχι λιγότερη Ευρώπη». 

Στο ερώτημα «ποια Ευρώπη θέλουμε;» ο κ. Παπανδρέου, στην πρόσφατη ομιλία του Συμβούλιο της Σοσιαλιστικής Διεθνούς στη Λισαβόνα, είχε δώσει την εξής απάντηση: «Χρειαζόμαστε μία Ευρώπη που δεν φοβάται να επενδύσει στο μέλλον. Δεν φοβάται να αυξήσει τον προϋπολογισμό της. Δεν φοβάται να χρησιμοποιήσει ευρωομόλογα για να προσελκύσει ιδιωτικές επενδύσεις. 

Να επενδύσει σε μία Πράσινη Ευρώπη, στις υποδομές, στα ενεργειακά δίκτυα, στις πράσινες μεταφορές, σε τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, ώστε να δημιουργήσουμε μία πραγματικά ενωμένη Ευρώπη, με μία ισχυρή ενιαία εσωτερική αγορά, με ανταγωνιστική οικονομία. 

Και κάνοντας όλα αυτά, να επενδύσουμε στην εργασία και στη νεολαία μας. Γιατί μία προοδευτική Ευρώπη, δεν θα καθόταν να βλέπει άπραχτη μία γενιά ανέργων να υποφέρει. 

Χρειαζόμαστε μία Ευρώπη που θα δημιουργήσει πανευρωπαϊκά προγράμματα για τους ανέργους. Χρηματοδοτώντας ένα πρόγραμμα στα πρότυπα του Erasmus για όλους τους ανέργους, που θα τους δίνει τη δυνατότητα επανεκπαίδευσης τους στην Ευρώπη. Χρηματοδοτώντας start up επιχειρήσεις. Τα κόστη είναι ελάχιστα μπροστά στο κόστος μίας χαμένης γενιάς».

.Ένταση στη συνάντηση αγροτών με τον υπουργό


Στο υπουργείο Μακεδονίας Θράκης πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ προγραμματισμένη συνάντηση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Αθ. Τσαυτάρη και του υπουργού Μακεδονίας Θράκης Θ. Καράογλου, με πολυμελή ομάδα εκπροσώπων αγροτών της Θεσσαλονίκης.

Οι τόνοι ανέβηκαν όταν αγρότες από τις Σέρρες, οι οποίοι χωρίς να έχουν προγραμματισμένο ραντεβού, απαίτησαν να κάνουν και αυτοί σύσκεψη με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και δεν έγιναν δεκτοί, με αποτέλεσμα να δυσαρεστηθούν. 

Ο υπουργός Μακεδονίας Θράκης Θεόδωρος Καράογλου, που είχε μεσολαβήσει γι' αυτή τη συνάντηση χωρίς την έγκριση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, ο οποίος έπρεπε να συναντήσει τον Ολλανδό υπουργό Εμπορίου για την προώθηση των ελληνικών εξαγωγών, προσπάθησε να τους ηρεμήσει, ωστόσο εισέπραξε τον κύριο όγκο των αποδοκιμασιών. 

Οι Σερραίοι αγρότες κατηγόρησαν τον κ. Καράογλου ότι προγραμμάτισε μόνο τη σύσκεψη με τους αγρότες από τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική που είναι η περιφέρειά του.

Στη συνέχεια αποχώρησαν χαρακτηρίζοντας τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης ανεπιθύμητο.

www.zografiotisEDO.blogspot.com

www.zografiotisEDO.blogspot.com

ΖΩΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΕΔΩ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

.

.

Η ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ ΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΕΔΩ

.

.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

.

.