.Επίσπευση της συζήτησης για το κλείσιμο της ΕΡΤ θα ζητήσουν τα κόμματα

Στη σημερινή Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής αναμένεται να τεθεί από τα κόμματα το χρονοδιάγραμμα των νομοθετικών πρωτοβουλιών που ανέλαβαν τα κόμματα για την κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου και την υπουργική απόφαση που ακολούθησε οδηγώντας στο κλείσιμο της ΕΡΤ.

Μέχρι στιγμής, από τα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ έχουν καταθέσει κοινή πρόταση νόμου για την κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης προχώρησαν σε αντίστοιχες πρωτοβουλίες, με εξαίρεση τη Χρυσή Αυγή.

Οι εξελίξεις στην ΕΡΤ και η λειτουργία της τρικομματικής κυβέρνησης αναμένεται να τεθούν και σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής στην οποία έχει προγραμματιστεί η συζήτηση της πρότασης Νόμου που έχει κατατεθεί από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Βαγγέλη Βενιζέλο και τους βουλευτές του κόμματος και με την οποία προτείνεται η Ίδρυση Εθνικού Ταμείου Αλληλεγγύης Γενεών.

Στο κλίμα αυτό η Βουλή τελεί εν αναμονή του νομοσχεδίου της κυβέρνησης για τη νέα ΕΡΤ που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα και προβλέπει τη δημιουργία νέου ραδιοτηλεοπτικού φορέα που θα φέρει την ονομασία ΝΕΡΙΤ ΑΕ (Νέα Ελληνική Ραδιοφωνία, Ιντερνετ, Τηλεόραση).

Ο πρόεδρος της Βουλής Βαγγέλης Μεϊμαράκης ερωτηθείς χθες από δημοσιογράφους για το χρονοδιάγραμμα συζήτησης των προτάσεων νόμου των κομμάτων απάντησε πως «θα γίνει ότι ορίζει ο Κανονισμός».

«Είτε το θέλουμε, είτε όχι, υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα θεσμικής λειτουργίας. Πρόβλημα Δημοκρατίας» είπε στην Ολομέλεια της Βουλής ο Ευ. Βενιζέλος, μιλώντας για το θέμα της ΕΡΤ

.Επικοινωνία Αντ. Σαμαρά με κυβερνητικούς εταίρους

Αποφασισμένος να προχωρήσει στις αλλαγές στην κρατική τηλεόραση, εμφανίστηκε χθες ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ο οποίος μιλώντας σε εκδήλωση του ΕΒΕΑ υπεραμύνθηκε της απόφασής του, εξαπολύοντας σφοδρή επίθεση σε πάσης φύσεως συντεχνίες και ξεκαθαρίζοντας πως έχει την πολιτική βούληση για ουσιαστικές αλλαγές.

Ο κ. Σαμαράς έκανε λόγο για συντεχνίες κομματικών στρατών και πάσης φύσεως «ημετέρων», που μονοπωλούσαν τις ΔΕΚΟ, τις δημόσιες υπηρεσίες, τα δημόσια αγαθά, καταγγέλοντας πως προχωρούσαν σε εκβιασμούς κατεβάζοντας όποτε ήθελαν τους διακόπτες.

Στόχος τους, όπως είπε, ήταν «να έχουν το δικαίωμα να ελέγχουν απόλυτα τη δημόσια ενημέρωση, να πληρώνονται από τον Έλληνα φορολογούμενο, αλλά να του προσφέρουν ελάχιστα σε συνθήκες απόλυτης αδιαφάνειας, χωρίς να λογοδοτούν». 

Δείχνοντας προφανώς και τον δρόμο που προτίθεται να ακολουθήσει, φωτογράφισε και άλλες ΔΕΚΟ τονίζοντας πως «η Ελλάδα είχε καταντήσει αληθινό Jurassic Park, μοναδικό στον κόσμο μέρος, όπου επιβίωναν οι δεινόσαυροι απαρχαιωμένων ιδεοληψιών που είχαν εξαφανιστεί παντού αλλού».

Στο μεταξύ, σύμφωνα με κύκλους του Μεγάρου Μαξίμου, τις επόμενες ημέρες θα γίνει σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών, καθώς ο πρωθυπουργός αναμένεται σήμερα να επικοινωνήσει μαζί τους.

Πρόσκληση προς τον πρωθυπουργό, να συγκαλέσει άμεσα συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών που στηρίζουν την κυβέρνηση προκειμένου να συζητηθεί το θέμα της ΕΡΤ απηύθυναν οι κ.κ. Ευάγγελος Βενιζέλος και Φώτης Κουβέλης μετά το τέλος της συνάντησης που είχαν χθες το βράδυ για μιάμιση ώρα στη Βουλή.

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος είπε ότι «δεν υπάρχει κανένας Έλληνας που να μην θέλει πολιτική σταθερότητα. Δεν υπάρχει κανένας Έλληνας που να μη θέλει δημόσια τηλεόραση» και τάχθηκε υπέρ μίας μεταρρύθμισης στη δημόσια ραδιοτηλεόραση, «αλλά ψηφισμένη από τη Βουλή, με την ΕΡΤ να λειτουργεί και να προσφέρει τις λειτουργίες της».

Από την πλευρά του, ο Φώτης Κουβέλης υπογράμμισε ότι «η ΕΡΤ έχει ανάγκη ριζικών αλλαγών αλλά με την ΕΡΤ ανοιχτή». «Το κλείσιμο της δημόσιας τηλεόρασης ήταν απαράδεκτο» πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ 

Τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ, ότι η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει την ΕΡΤ συνιστά θεσμικό πραξικόπημα και πρόβλημα δημοκρατίας, ανέδειξε ο Αλέξης Τσίπρας στη συνάντησή του με τον πρόεδρο της δημοκρατίας κατά τη χθεσινή συνάντησή τους, με πρωτοβουλία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και κάλεσε τον λαό «σε έναν ανένδοτο αγώνα για την υπεράσπιση της δημοκρατίας, της ελευθερίας της έκφρασης και της κοινωνικής συνοχής».


Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπας, μιλώντας χθες στην Λάρισα είπε ότι «θέλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο να καταγγείλουμε τη συγκυβέρνηση που αιφνιδιαστικά άνοιξε το δρόμο για λουκέτα εξπρές σε φορείς του Δημοσίου και μάλιστα με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που δίνει τη δυνατότητα σε έναν υπουργό να κλείνει με συνοπτικές διαδικασίες, να απολύει το προσωπικό και να εκποιεί την περιουσία του. 

Αρχή που έγινε με την ΕΡΤ, το κλείσιμο της οποίας ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος με εντολή του πρωθυπουργού, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων που συνεχίζονται ακόμα και σήμερα».

.«Να επικαιροποιηθεί η προγραμματική συμφωνία με την κυβέρνηση»

«Είχαμε ευκαιρία να συζητήσουμε αναλυτικά με τον κ. Κουβέλη για την κατάσταση που δημιουργήθηκε μετά τις εξελίξεις στην ΕΡΤ, οι οποίες θέτουν ένα πρόβλημα θεσμικής λειτουργίας» είπε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Ευάγγελος Βενιζέλος, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Δημοκρατικής Αριστεράς μετά το αιφνιδιαστικό κλείσιμο της ΕΡΤ χτες από την κυβέρνηση.

«Η ελληνική κοινωνία έχει ανάγκη την πολιτική σταθερότητα. Εμείς λειτουργούμε ως εγγυητές αυτής επί τη βάση της δημοκρατίας, του κράτους δικαίου και του σεβασμού του κοινοβουλευτικού συστήματος διακυβέρνησης» είπε ο κ. Βενιζέλος και πρόσθεσε ότι τα τρία κόμματα κατέβαλλαν τεράστια προσπάθεια η οποία θα συνεχιστεί στη βάση της ειλικρίνειας και της θεσμικής ισοτιμίας για τις ανάγκες και τις προτεραιότητες της χώρας.

«Υπάρχει ανάγκη επικαιροποίησης της προγραμματικής συμφωνίας που διέπει την κυβέρνηση» τόνισε χαρακτηριστικά στη συνέχεια και απηύθυνε πρόσκληση προς τον πρωθυπουργό να συναντηθούν οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί και να συζητηθεί «με καλόπιστο και υπεύθυνο τρόπο, πώς θα αντιμετωπιστεί η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί».

«Οι Έλληνες δε θέλουν να διαταραχτεί η πορεία της χώρας, θέλουν δημόσια ραδιοτηλεόραση ανοιχτή και αξιόπιστη. Υπάρχει ανάγκη για ριζική μεταρρύθμιση, άμεσα, αλλά να είναι δομημένη, ψηφισμένη από τη Βουλή και με την ΕΡΤ να λειτουργεί. 

Περιμένουμε την αντίδραση από τη Νέα Δημοκρατία και τον κ. Σαμαρά και ελπίζω το μήνυμα που στέλνουμε να είναι αντιληπτό από όλους, γιατί με αφορμή ένα ζήτημα καλούμαστε να επαναπροσδιορίσουμε το πλαίσιο λειτουργίας της χώρας» κατέληξε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

.Φοβούνται πτώση της κυβέρνησης στις ΗΠΑ

Ανησυχία διακατέχει αξιωματούχους στην Ουάσιγκτον που ασχολούνται με τα θέματα της Ελλάδας, μετά την πληροφόρηση που έφτασε στην αμερικανική πρωτεύουσα από την Αθήνα, σύμφωνα με την οποία η συμμαχική κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, κινδυνεύει με κατάρρευση μετά την αψυχολόγητη απόφαση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά να κατεβάσει τα ρολά της ΕΡΤ, που οδήγησε στην ανεργία χιλιάδες εκπροσώπους των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Πηγές που μίλησαν υπό καθεστώς ανωνυμίας,όπως γράφει ο Μ. Ιγνατίου στο προσωπικό του σάιτ, καθώς δεν είχαν έγκριση να τοποθετηθούν επίσημα, μου ανέφεραν ότι οι πληροφορίες που καταφθάνουν από την Αθήνα προκαλούν έντονη ανησυχία.

Οι πηγές ομολόγησαν ότι η πιθανή πτώση της κυβέρνησης θα μπορούσε να προκαλέσει ακυβερνησία, ενώ υποστηρίζουν ότι η εκλογική αναμέτρηση που θα ακολουθήσει θα διεξαχθεί υπό καθεστώς απόλυτης πόλωσης και ο κίνδυνος εκτροχιασμού του ελληνικού προγράμματος είναι υπαρκτός.

Οι πηγές αρνήθηκαν να τοποθετηθούν στο ερώτημα για το κλείσιμο της ΕΡΤ αυτό καθ’ αυτό, και αν η απόφαση παραβιάζει την αρχή της ενημέρωσης και της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, αλλά τόνισαν την υποστήριξή τους και την προσήλωσή τυς στην ελευθερία του Τύπου.

Οι πηγές δεν αποκλείουν να υπάρξει επίσημη τοποθέτηση για το αψυχολόγητο κλείσιμο της ΕΡΤ από την αμερικανική κυβέρνηση.

.Τηλεφωνική επικοινωνία Σαμαρά με Βενιζέλο-Κουβέλη την Πέμπτη

Υπερτονίζοντας ότι ο πρωθυπουργός επιδιώκει πάντοτε το διάλογο, ανακοίνωση της γραμματείας ενημέρωσης γνωστοποιεί ότι ο κύριος Σαμαράς αύριο το πρωί θα τηλεφωνήσει στους πολιτικούς αρχηγούς, προκειμένου να συναντηθούν «τις αμέσως προσεχείς ημέρες». 

Την ίδια στιγμή, οι κύριοι Κουβέλης και Βενιζέλος, με διαρροές, αφήνουν σαφώς να εννοηθεί ότι προτίθενται να φτάσουν μέχρι και τις εκλογές «όχι για την ΕΡΤ», όπως λένε χαρακτηριστικά κύκλοι του περιβάλλοντος του Βαγγέλη Βενιζέλου, «αλλά για την τακτική που ακολουθεί ο κύρος Σαμαράς».

Πάντως, από αύριο το πρωί ξεκινά ένα δυνατό μπραν ντε φερ με το Μαξίμου να επιμένει ότι τελικά οι κ.κ. Κουβέλης και Βενιζέλος «θα καταλάβουν το σωστό». 

.ΝΕΡΙΤ θα είναι το νέο όνομα της ΕΡΤ

Στη δημοσιότητα δόθηκε το νομοσχέδιο για τη νέα ΕΡΤ. Πλέον θα ονομάζεται ΝΕΡΙΤ δηλαδή «ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ, ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε».

Σύμφωνα με το επίσημο σχέδιο που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση θα είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου.

Η ΝΕΡΙΤ Α.Ε είναι δημόσια επιχείρηση που ανήκει στο δημόσιο τομέα και εποπτεύεται από το Κράτος. Έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.

Η ΝΕΡΙΤ Α.Ε αποτελεί τον ενιαίο φορέα στον οποίο μπορεί να ενταχθούν μετά από απόφαση του Εποπτικού Συμβουλίου τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί, διαδικτυακοί ιστότοποι και άλλες σχετικές με τον σκοπό της εταιρείας δραστηριότητες, ιδίως πολιτιστικές.

Όπως αναφέρεται απευθύνεται προς το ευρύ κοινό και καλύπτει γεωγραφικά το σύνολο της χώρας. Μπορεί να απευθύνεται και προς τον απόδημο ελληνισμό. Προς τούτο, χρησιμοποιεί τον κατάλληλο τεχνικό εξοπλισμό. Η ΝΕΡΙΤ Α.Ε. μπορεί να λειτουργεί και σταθμούς τοπικής εμβέλειας.

Προβάλλει τηλεοπτικά , διαδικτυακά και ραδιοφωνικά τις εργασίες της Βουλής των Ελλήνων. Προς τούτο μεταδίδει τις συνεδριάσεις της Ολομέλειας και των άλλων σχηματισμών της Βουλής, στις δικές της ή σε ξεχωριστές συχνότητες

.Ιερώνυμος: Να μην κλείσει η ΕΡΤ

O αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος, εξέφρασε απόψε την έντονη αντίδρασή του σχετικά με το κλείσιμο της ΕΡΤ.

«Είναι αδιανόητο» τονίζει σε σχετική δήλωσή του ο αρχιεπίσκοπος, «σε μια στιγμή τόσο κρίσιμη για την πατρίδα, να σιγήσει η φωνή της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. Μια φωνή που χρόνια τώρα υπηρετεί την ενημέρωση, τον πολιτισμό και τον ελληνισμό στο σύνολό του». 

www.zografiotisEDO.blogspot.com

www.zografiotisEDO.blogspot.com

ΖΩΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΕΔΩ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

.

.

Η ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ ΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΩΤΗΣ ΕΔΩ

.

.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

.

.